This content requires Flash.

To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.

Get Flash Player

Nieuwtjes

Persbericht: Mond-aan-mondreclame is de belangrijkste inspiratiebron voor vrije tijd voor families

Families gidsen families door het vrijetijdsaanbod met de Bende van Vlieg

CultuurNet Vlaanderen en Canon Cultuurcel lanceren online platform voor cultuur-educatoren

Cultuurkuur.be zorgt voor meer ontdekking, contact en dialoog tussen educatoren uit onderwijs- en cultuurwereld

CultuurNet Vlaanderen en Canon Cultuurcel bouwen nieuw online platform voor cultuureducatoren

Waarover gaat het? Belangrijke info, tips en richtlijnen voor invoer cultuureducatief aanbod

Resultaten bevraging communicatiekanalen 2010

In januari 2011 kregen alle UiTpartners de mogelijkheid om te participeren aan het onderzoek naar de inzet van hun communicatiekanalen in 2010.

Congres campagnes voeren - Kortom

Op dinsdag 17 mei 2011 organiseerde Kortom in de Artevelde hogeschool in Gent het congres rond campagnevoeren. In 21 verschillende sessies werd er nagedacht over de invloed van communicatie op het gedrag, over het belang van strategische keuzes en het bespreken de rol van sociale media in campagnes. In voormiddag ging Jan Callebaut in op de vraag over hoe campagnes kunnen inspelen op de denkwereld en de drijfveren van mensen. Bij de start van de namiddag toonde Anja Stas hoe een grondige voorbereiding – met tientallen scenario’s achter de hand – de basis vormde voor één van de meest legendarisch communicatiecampagnes van de voorbije jaren: de geboorde van Kai Mook. Tijdens de negen gesprekstafels tussendoor kwamen de praktijkverhalen van collega’s aan bod. Onder de thema’s waren onder meer de aanpak van campagnes bij wegenwerken, het belang van effectmeting of de rol van belangengroepen. Bekijk de presentaties

Werk mee aan de optimalisering van de UiTdatabank

Meer dan 300 agenda’s en 10.000 actieve invoerders in de UiTdatabank maken een vlotte werking van het systeem onontbeerlijk. Met de nieuwe UiTdatabank die CultuurNet Vlaanderen en Ferranti Computer Systems begin 2010 lanceerden, konden we al veel vragen opvangen.

Laat je stem horen en win een iPad2!

Hoe tevreden ben jij van de ondersteuning van UiT in je stad, gemeente, regio of Provincie? In samenwerking met masterstudente communicatiewetenschappen van de K.U.Leuven, Tine Scharlaken werd er een enquête opgesteld die polst naar jou ervaring met UiT. De bevraging neemt 15 minuten in beslag en geeft je de kans om de trotse eigenaar van een iPad2 te worden. Haast je om ze in te vullen want na 30 juni 2011 wordt ze afgesloten.

Doe mee aan de UiTcampagne 2011!

Laat je inspireren door Berlare en Sint-Truiden en maak lokale bekendheden het gezicht van je UiTcampag

Lancering Grabbelpas.be

  Grabbelpasactiviteiten in de UiTdatabank