Deeltijds Vast


Organisatie
vzw Toestand
Toestand is een jonge maar sterk groeiende vzw die zich inzet om tijdelijke leegstaande ruimtes te heractiveren met sociaal-culturele doeleinden. Toestand is een beweging van vrijwilligers, werkkrachten, collectieven en motivés die samen een betere stad willen bouwen, te beginnen in leegstaande plekken. Werken bij Toestand is ervoor durven gaan, je plan trekken, met je hoofd soms tegen de muur lopen en samen weer verder gaan.
Vandaag beheert Toestand 4 tijdelijke projecten in Brussel en daarvoor heeft de vzw 14 deeltijdse personeelsleden in dienst. Van de werknemers werken er 6 in de centrale ploeg. Ze ondersteunen en begeleiden van hieruit de volledige organisatie en alle projecten. De overige personeelsleden werken op projecten. Een 100-tal vrijwilligers zet zich regelmatig tot sporadisch in voor de organisatie.
Functie
De Operationeel Coördinator maakt deel uit van de centrale ploeg en kijkt vanuit haar positie naar de interne werking van de organisatie, haar personeel, vrijwilligers en projecten. De Operationeel Coördinator is verantwoordelijk voor de interne werking. Hij/zij werkt nauw samen met de Strategisch Coördinator die meer extern kijkt naar nieuwe projecten en het uitdragen van de organisatie.
Als Operationeel Coördinator sta je in voor de vlotte interne werking van de organisatie. Je stelt anderen in staat hun job te doen door personeel te coachen en vrijwilligers te begeleiden. Door mensen te omkaderen, uit te dagen, te verbinden en versterken, te evalueren en bij te sturen zorg je voor een vlotte werking en geslaagder- projecten. Door kennis en ervaring intern te delen en samen beslissingen te nemen zorg je voor een gedragen organisatie met horizontale uitstraling.
Naast de interne coördinatie van de organisatie sta je ook in voor de administratie en het zakelijk beheer. Hiervoor beheer je ook de nodige (personeels)administratie en financiële aspecten.
Als Operationeel Coördinator ben je het stuur, de coach van de medewerkers. Jij evalueert personeelsleden en begeleidt ze ook in hun functioneren. Samen met de staf durf je naar de toekomst kijken en is je kennis van de interne werking wellicht de belangrijkste factor voor het smeden van onze plannen voor de toekomst.
Profiel
Profiel
● Je hebt een diploma universitair of hoger onderwijs of kan je ervaring voldoende aantonen
● Je hebt minstens 3 jaar relevante ervaring (als coördinator, zakelijk leider of dergelijke)
● Je getuigt van een zelfstandig organisatievermogen dat flexibiliteit, besluitvaardigheid en
nauwkeurigheid weet te combineren
● Je kan medewerkers aansturen en motiveren maar ook evalueren en bijsturen
● Je bent communicatief en sociaal vaardig. Vergaderingen voorbereiden en leiden is voor jou
niets nieuws.
● Je hebt een ruime zakelijke kennis, bij voorkeur over personeelsadministratie in de sociaal-
culturele sector.
● Financieel geletterd is een pluspunt (liquiditeitsbegroting, dubbele boekhouding,...)
● Je beschikt over een sterk professioneel netwerk in Brussel
● Je beheerst perfect het Nederlands en het Frans en je hebt een zeer goede kennis van het
Engels (andere talen zijn een +)
● Je hebt een hart voor de stad en woont bij voorkeur in Brussel.
Aanbod
Naast de uiterst interessante uitdaging, toffe ploeg en leuke sfeer, biedt Toestand jou:
● Een contract van onbepaalde duur
● 4/5e werkweek (30,4u), flexibele werkuren, regelmatig avond- en occasioneel weekendwerk
● Barema B1a in PC329.01, met inachtname relevante anciënniteit
● Maaltijdcheques, eindejaarspremie
● Werkplek in Brussel (vandaag: Brussel / Anderlecht / Sint-Gillis. Morgen: wie weet?)
● Indiensttreding zo snel mogelijk
Solliciteren
Contactpersoon: pepijn@toestand.be
Reageren voor: 04/03/2018

Solliciteren doe je door je CV en motivatiebrief in pdf per mail naar pepijn@toestand.be te sturen voor 4 maart. Hou zeker je avond (18h-21h) van 6 maart én 14 maart vrij voor de twee sollicitatiegesprekken! Toestand maakt geen onderscheid tussen kandidaten op basis van gender, etniciteit, of beperking