Met een aanbodanalyse kan je uitzoeken hoe het vrijetijdsaanbod in je gemeente is samengesteld. Aan de hand van de aanbodgegevens in de UiTdatabank krijg je een gedetailleerd beeld van actoren, spreiding en eigenheden, lokaal en in je regio. 

Waarom een aanbodanalyse uitvoeren?
  • Je krijgt een gedetailleerd zicht op het aanbod in je gemeente of regio.
  • je hebt een solide basis voor je lokaal beleid en voor intergemeentelijke afstemming, samenwerking en doorverwijzing.
Hoe werkt het?

Je haalt de nodige data op uit de UiTdatabank en filtert die in functie van de analyse die je voor ogen hebt (bv. op type activiteit, type aanbieder, plaats, datum, leeftijd, ...). Nadat je de gegevens bewerkt en geclusterd hebt, kan je je analyse starten. Een partnermedewerker van publiq helpt je graag verder bij het opstarten van een aanbodanalyse.

Wat zijn de vereisten?

Een aanbodanalyse veronderstelt een goede invoer van activiteiten. Staat de invoer in je gemeente of regio nog niet helemaal op punt? Laat je dan inspireren door het pakket Optimale gegevensverzameling van je vrijetijdsaanbod.

Meer informatie?

Contacteer partnermedewerker Toon Beullens via toon.beullens@publiq.be.