De opstart van een nieuw project gaat gepaard met allerlei kinderziekten. Net zoals dat ook is bij het trainen voor een marathon, repeteren voor een concert of… bij leren vliegen. En de Vlieggame, het resultaat van een CultuurNet-testcase, heeft eindelijk vleugels gekregen. Een overzicht van enkele verbeteringen en aanvullingen.

 

Van 1 tot 25

De deelnemende gemeenten hadden in de testfase met OJOO slechts de mogelijkheid tot één zoektoccht; met het afgewerkte product kan je jouw bezoekers er nu tot 25 voorschotelen. Een tocht langs de permanente collectie, een aangepaste versie voor kleuters of een spel voor volwassenen op een personeelsuitstap. In vergelijking met de proefversie heb je meer keuze, wat meer differentiatie betekent en potentieel meer tevreden klanten.

Extra data

Tijdens de twee proefseizoenen werkten veel huizen met uitleenapparaten. Daarom werden de spellen eigenlijk veel vaker gespeeld dan de downloadcijfers lieten blijken. In de afgewerkte versie heb je toegang tot precieze cijfers: hoeveel spelers namen deel aan jouw ‘expedities’ en hoe vaak konden ze die uitspelen? Met die cijfers kan je aan de slag gaan. Zo kan je jouw zoektochten beter afstemmen op het publiek en zelfs proberen om nieuw publiek warm te maken.

Handen uit de mouwen

Dit jaar organiseren we vanuit CultuurNet eveneens een interactieve workshop. Je hebt dan de mogelijkheid om live vragen te stellen of om verduidelijking te vragen bij je eigen zoektocht. Bovendien krijg je hands-on uitleg en feedback op je werk. Reken daarbij de vernieuwde studio-omgeving van OJOO, waarbinnen je op een zeer gebruiksvriendelijke manier kan bewerken, kopiëren en een preview kan bekijken. Die vliegende start neem je meteen!

Aan de experimentfase deden uiteindelijk 19 organisaties mee, aan wie we een beoordeling vroegen in te vullen. Van de 14 nabeschouwingen die onze kantoren bereikten, antwoordden 11 mensen positief. Nu de Vliegapp een feit is, maken we ons klaar om volgend jaar opnieuw de vraag te stellen. Wil jij er ook bij zijn?

Schrijf je hier in