Bedankt aan de 296 locaties die van Schatten van Vlieg 2016 een succes maakten. En een welgemeend schouderklopje aan de 140 cultuurhuizen die nadien onze enquête hebben ingevuld.

Wat we er uit leerden? We ontdekten dat 95% het thema ‘zie jij wat ik zie’ ook echt verwerkte in de zoektocht en dat meer dan de helft van de cultuurhuizen een nieuw publiek bereikte dankzij Schatten van Vlieg. Dat ons deed ons blozen.

De voorbije acties kregen we veel feedback op het campagnemateriaal. We gingen aan de slag met jullie feedback en zochten naar een prikkelend kunsteducatief item waar kinderen ook echt mee aan slag kunnen. Het resultaat? Drie kijkboekjes. En die werden goed bevonden door zowel de schattenjagers als het publiek.

Uit de evaluaties die jullie de vorige jaren hebben ingevuld, bleek dat jullie een gadget met onmiddellijke funfactor misten in de schatkist. We kwamen dit jaar aan jullie vraag tegemoet en organiseerden een groepsaankoop voor Vliegogen. Ook in 2017 voorzien we een item met onmiddellijke funfactor, want 52% gaf aan interesse te hebben voor de aankoop van een vergelijkbaar gadget.

Andere werkpunten zoals extra promotiemateriaal en meer grafisch materiaal kunnen we volgend jaar hopelijk ook verwezenlijken.

Bekijk hier jullie waardevolle feedback