Hoe zorg je voor een volledige UiTkalender met werkelijk álle activiteiten die plaatsvinden in je gemeente? Wat moet je doen om altijd én op tijd op de hoogte te zijn van het aanbod, ook van de kleinere en eenmalige initiatieven? publiq ontwikkelde een begeleidingspakket waarmee je alles in handen hebt om elke organisator in je UiTgemeente te benaderen met de meest geschikte boodschap en via het juiste communicatiemedium. 

Wat houdt het begeleidingspakket in?
  • Een stappenplan om op een efficiënte manier organisatoren te traceren en ze op te lijsten volgens invoertype. Op die manier verzamel je naast het voor de hand liggende aanbod (bib, cc, jeugd-, sport- en cultuurdienst) ook de kleinere, soms zelfs eenmalige initiatieven die in je gemeente plaatsvinden. Daarnaast leer je de invoerders beter kennen: gaat het om toppers, net-nieters of nog-nieters?
  • Tips voor een doelgerichte communicatie. Afhankelijk van het invoertype van elke organisator, bepaal je met welke boodschap je hen best benadert. Bij sommigen volstaat een eenvoudige herinnering om activiteiten in te voeren in de UiTdatabank, bij anderen moet je meer overtuigingskracht inzetten. Verder kies je ook het communicatiemedium (e-mail, website, affiches, je UiTagenda,...) in functie van het invoertype: van een simpel algemeen berichtje tot haast persoonlijke ondersteuning. 
  • Kant-en-klaar campagnemateriaal (sjablonen). Via een adstop, een flyer, een bierviltje of een placemat, motiveer je organisatoren hun activiteiten in te voeren. Zo verliest geen enkele organisator je 'UiT' het oog, en omgekeerd.
Waarom werk maken van een optimale gegevensverzameling?
  • Je geeft je inwoners een uitgebreid en volledig overzicht van alle vrijetijdsactiviteiten.
  • Je profileert je als een sterke UiTgemeente en een betrouwbare communicator over het vrijetijdsaanbod.
  • Je krijgt een betere voeling met de initiatiefnemers en verenigingen.
Meer informatie?

Contacteer partnermedewerker Sam Rasschaert via sam.rasschaert@publiq.be.