In ons reeksje interviews met UiTdatabankgebruikers houden we halt bij Marcia Van den Eeckhout. Zij is vrijwilliger bij Gezinsbond Lede.

"Wanneer we onze activiteiten bij leden en niet-leden willen bekend maken via het gemeentelijk info-blad van Lede,  moeten we alle onze gegevens invoeren via de uitdatabank. Daar we de activiteiten steeds opnieuw kunnen opvragen, kunnen we ook gemakkelijk een jaaroverzicht maken, wat dan weer praktisch is voor subsidieaanvragen. Wanneer we een voordeel aanbieden via UiTPAS krijgen we  ook extra reclame. De  activiteiten die we invoeren worden bekend gemaakt in Vlaanderen en ook de lokale pers neemt deze berichten over waardoor we heel wat werk besparen. Invoeren in de UiTdatabank zorgt dus mee voor extra naamsbekendheid."

Sinds kort vraagt  Gezinsbond Nationaal hun afdelingen om de activiteiten in te voeren via hun website. Er is een doorstroomlink met de UiTdatabank. Het is de bedoeling dat alle afdelingen in 2017 deze webtoepassing  gebruiken. "Eigenlijk moeten we dus vanaf nu alles éénmaal invoeren."  

"Voor mij is het vergemakkelijkt dan tegen de beginperiode. Voor iemand die het gewoon is, is het gemakkelijk. Voor een beginner is het een uitdaging. Een goede handleiding zou het veel makkelijker maken. Eenmaal je het onder de knie hebt, is het echter geen probleem."

"Ik zou wel enkele dingen makkelijker maken  of veranderen. Wanneer een activiteit  slechts 1 keer per week doorgaat, kan de invoer voor mij praktischer. Soms nemen we als vereniging deel aan activiteiten die door iemand anders georganiseerd wordt en waarbij we geen rechtstreekse organisator zijn. Wij bieden enkel helpende handen aan of zijn een standhouder op een beurs. Een mogelijkheid om dit te melden zonder organisator te zijn, zou fijn zijn. We moeten ook zeker zijn dat we onze auteursrechten en SABAM telkens op tijd in orde hebben gebracht, want onze lokale contactpersoon kent de UiTkalender en plant zijn bezoekjes ook via UiTinLede Smile. Ik apprecieer de ‘kopiëren en aanpassen’-knop, maar het is minder handig dat je de ‘lange beschrijving’ niet direct ziet, waardoor ik per ongeluk al ‘ns een oude beschrijving heb doorgestuurd. Gelukkig hebben ze me er op de gemeente telkens op attent gemaakt!"

Benieuwd naar hoe Sally uit Herzele de UiTdatabank gebruikt? Klik hier.

UiTnetwerk

Meer over UiTnetwerk

Artikels over UiTnetwerk

UiTdatabank

Meer over UiTdatabank

Artikels over UiTdatabank