Deeltijds Vast


Organisatie
De Ambrassade
De Ambrassade zoekt een freelancer sociale media strategie. Je kan solliciteren door je ingevuld sollicitatieformulier voor maandag 12 februari, 10u, aan ikwileenjob@ambrassade.be te bezorgen. De Ambrassade zet de jeugd, het jeugdwerk, jeugdinformatie en het jeugdbeleid op de kaart. We versterken de positie van kinderen en jongeren in de samenleving. De Ambrassade ondersteunt de Vlaamse Jeugdraad, het jeugdwerk en tal van jeugdinformatieactoren.
Functie
Jouw opdrachten
Als sociale mediastrateeg binnen ons jongereninformatieteam maak je elke dag onze missie mee waar om jongeren op maat te informeren. Je maakt deel uit van de projectgroep rond het nieuw informatieplatform en staat de algemene ontwikkeling van het nieuw project bij. Jij bent dé sociale media-expert die het welslagen van dit project in handen heeft.
Je staat specifiek in voor de ontwikkeling van het sociale medialuik van het nieuwe merk en gaat actief op zoek naar innovatieve contentcreatie, de juiste tone of voice, etc.
We willen jongeren van 11 tot 24 jaar bereiken over heel uiteenlopende thema’s. Hoe pakken we dit aan? Splitsen we socialmediakanalen op in leeftijdscategorieën en thema’s. Werken we vooral via advertenties die we targetten op leeftijd. Of zetten we per kanaal in op een bepaalde leeftijdscategorie? Je zorgt o.a. voor een antwoord op deze vragen.
Je bouwt een gedifferentieerde contentstrategie uit op verschillende sociale media kanalen die door jongeren geconsumeerd worden. Dit doe je op basis van veelvuldig experiment met verschillende boodschappen op verschillende kanalen. Je gaat op zoek naar succesvolle strategieën om de nieuwsgierigheid van jongeren op te wekken, hen te inspireren, te enthousiasmeren of hen aan te zetten tot dialoog of debat.

Maart 2018 - Oktober 2018 (lancering platform)
• Je voert een vooronderzoek naar wat wel en niet werkt bij diverse doelgroepen door veelvuldig experiment op de huidige social mediakanalen van Jongerengids.
• Je onderzoekt de piste om social influencers te betrekken
• Je evalueert deze experimenten met oog voor diversiteit binnen de doelgroep van het nieuwe merk.
• Vanuit de lessons learned werk je richtlijnen uit voor de social contentstrategie van het nieuwe merk.
• Je werkt aan een plan om aan communitybuilding te doen vanuit het nieuwe merk.
• Je ontwikkelt een algoritme om aan betekenisvolle impactmeting te doen en voert regelmatige impactmetingen uit
• Je maakt een concrete contentplanning op om de lancering van het nieuwe merk en de eerste levensmaanden van het platform kracht bij te zetten.
• Je organiseert wekelijkse redactiemomenten met het projectteam om te bepalen welke content we wanneer de wereld in willen sturen

Na de lancering van het platform
• Je organiseert wekelijkse redactiemomenten met het projectteam om te bepalen welke content we wanneer de wereld in willen sturen
• Je maakt een contentplanning op voor de verschillende sociale mediakanalen van het nieuwe merk, op basis van de redactiemomenten, de actualiteit, de hot topics bij jongeren en de impactmeting van de social mediakanalen en het platform zelf
• Je maakt en post dagelijks relevante content voor de verschillende sociale mediakanalen van het nieuwe merk
• Je denkt actief mee na over de algemene ontwikkeling en strategie van het platform
Profiel
Wij zoeken iemand die…
• Zot is van sociale media.
• Dicht bij de leefwereld en het perspectief van jongeren staat en kan inspelen op hun behoeftes, interesses en vragen.
• Een sterk inzicht heeft in en continu op de hoogte blijft van nieuwe ontwikkelingen binnen de meest gangbare sociale mediakanalen (FB, Instagram, YouTube, Snapchat,..).
• (Complexere) informatie op een duidelijke, bruikbare, herkenbare en aantrekkelijke manier kan vertalen op maat van jongeren.
• Sterk visueel kan communiceren, met zo weinig mogelijk tekst.
• Vlot overweg kan met video- en audiotools.
• Een jonge, rebelse en vernieuwende approach kan binnenbrengen.
• Content op maat van het medium kan maken.
• Kennis heeft over en ervaring heeft met het meten van impact op sociale media.
• Makkelijk zelf initiatief neemt, niet bang is van experiment.
• Zelfstandig werkt zonder het teamverband uit het oog te verliezen.
• Flexibel genoeg is om in te spelen op actualiteit of ad hoc communicatie op te zetten.
• Gek en geniaal is.
Aanbod
Wij bieden …
• Een afwisselende en inhoudelijk uitdagende functie met veel ruimte voor initiatief.
• Veel autonomie binnen een jong en gedreven team van ongeveer 25 medewerkers.
• Een aantrekkelijke freelance betaling die in onderling overleg wordt afgesproken.
• Ook een deeltijds contract (3/5e – B1c – PC 329.01; minimaal € 1.334,60) is mogelijk maar minder wenselijk.
• Een flexibele werk-privé combinatie: glijdende werktijden, mogelijkheid tot thuiswerk …
• Een toffe werkplaats in hartje Brussel, vlakbij station Brussel Centraal.
We verwachten dat je voor deze opdracht minstens 3 halve dagen per week werkt op De Ambrassade, waarvan 1 vast moment op maandag voor de redactievergaderingen. De andere prestaties kunnen ook thuis uitgevoerd worden.
De Ambrassade wil de samenleving waarvoor zij zich inzet zo goed mogelijk weerspiegelen. Kandidaten worden geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht geslacht, afkomst of handicap.
Solliciteren
Contactpersoon: Eva Vereecke
Reageren voor: 12/02/2018

Interesse? • Solliciteren kan enkel door het volledig invullen van het sollicitatieformulier dat je in bijlage vindt. Bezorg dit formulier voor 12 februari 2017, 10u, aan ikwileenjob@ambrassade.be. • Bijkomende informatie: Ellen De Boeck, coördinator jeugdinformatie, ellen.deboeck@ambrassade.be, 0474 629 563 • Neem zeker ook een kijkje op www.ambrassade.be. • Na selectie op basis van het sollicitatieformulier volgt een gesprek waarin gepeild wordt naar de motivatie, competenties, kennis en ervaringen van de kandidaten in functie van het voorgestelde takenpakket. • Het selectiegesprek vindt plaats op maandag 19 februari tussen 14u en 19u. Hou dat moment alvast vrij. • De Ambrassade wenst een snelle indiensttreding.