Deeltijds Vast


Organisatie
FOMU
Het Fotomuseum (FOMU) is een van de meest prestigieuze en toonaangevende musea voor fotografie in Europa. Onze frisse en dynamische aanpak bevordert de passie voor en de kennis over fotografie bij ons off- en online publiek. Het FOMU maakt talrijke ambitieuze tentoonstellingen en evenementen. We beheren unieke collecties van fotobeelden, apparatuur en boeken uit de (inter)nationale fotogeschiedenis, zowel historisch als hedendaags. Het FOMU wordt nationaal en internationaal erkend als expert in behoud en beheer van fotografisch erfgoed. Het FOMU staat voor : kwalitatief & dynamisch, inclusief & geëngageerd, experimenteel & innovatief, publieksgedreven & extravert.
Functie
Als restauratievakman/inlijster werk je nauw samen met de fotorestaurator van het FOMU. Je werkt in team of zelfstandig aan diverse opdrachten rond de preventieve en actieve conservatie van objecten op papier, boeken (en foto’s).
Het archivaal inlijsten van collectiestukken en bruiklenen, maar ook het maken van plexisteunen voor tentoonstellingsprojecten worden je specialiteit.
Samen met de fotorestaurator zorg je voor een goede synergie en professionele (wissel)werking tussen het restauratieatelier en het inlijstatelier van het FOMU.
Je staat onder andere in voor:
 Het archivaal inlijsten van collectiestukken (passe-partouts maken, verantwoord en duurzaam monteren van collectiestukken en maken van lijsten)
 Het uitvoeren van voorbereidend werk m.b.t. restauratiedossiers (demonteren van werk, verwijderen van plakband, enz.) en het opmaken van conditierapporten
 Het uitvoeren productioneel werk i.f.v. tentoonstellingen (opstellen van collectiestukken en maken van plexisteunen)
 Het opbouwen en inzetten van materiaaltechnische kennis over papier, boek (en foto), specifieke inlijst- en conservatiematerialen om de verantwoorde archivale inlijsting en conservatie van de museumobjecten te garanderen en klanten gericht en correct te informeren
 Het uitvoeren van kleine restauratiebehandelingen (herstellen van scheuren, verwijderen van plakband, droge reinigingen, enz.) en ondersteuning bieden bij de diverse acties inzake preventieve conservering (monitoring, IPM, RE-ORG, enz.)
 Het meewerken aan het ompakken van de collectie en de verhuiswerkzaamheden van de afdeling collectie
Profiel
Als restauratievakman/inlijster beschik je over onderstaande competenties, ervaring en kennis:
 Je bent klantgericht en bent sterk in communicatie zowel mondeling als schriftelijk;
 Je kan zowel zelfstandig als in een team werken en je besteedt zorg aan het werken met externe partners;
 Als teamplayer sta je open voor (nieuwe) voorstellen van anderen en bouwt daarop voort om tot een gezamenlijk resultaat te komen;
 Je werkt nauwgezet, planmatig en resultaatgericht;
 Je kan je makkelijk inwerken in de verschillende aspecten van een project;
 Je werkt ordelijk, nauwkeurig en respecteert deadlines en draagt zorg voor kwaliteit;
 Je hebt zin voor initiatief en werkt steeds oplossingsgericht;
 Je bent flexibel en stressbestendig;
 Je hebt kennis van het behoud en beheer van werken op papier en boeken
 Je hebt kennis van MS Office;
 Je hebt kennis van het Nederlands.

Aan welke voorwaarden moet je voldoen?
 Je hebt een diploma hoger middelbaar en minimum een opleiding als 'restauratievakman papier en boek' of je zit in het laatste jaar van je opleiding
 Je bent bereid om je bij te scholen en in te werken in de materie waar je verantwoordelijk voor bent.
 Je kwaliteiten zijn belangrijker dan leeftijd, geslacht, etnische afkomst of handicap.
Aanbod
 Een boeiende job in een groot museum, gelegen op het ‘hippe zuid’ van Antwerpen, makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer
 Een contract van onbepaalde duur bij De Museumstichting, met een aantrekkelijk loon in salarisschaal C met een bruto halftijds maandsalaris tussen € 944,78 en € 1.530,47. Bij je aanwerving gaan we na hoeveel jaar relevante ervaring (en anciënniteit bij andere overheden) je in eerdere functies hebt opgebouwd. Die ervaring wordt meegenomen in de berekening van je brutosalaris
 Een job van 19u per week met flexibele werktijden

Extralegale voordelen: gratis hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, gratis openbaar vervoer voor verplaatsing van en naar het werk, fietsvergoeding, ….

Solliciteren
Contactpersoon: Martine Nieuwenhuysen
Reageren voor: 14/02/2018

Stuur je motivatie en CV voor 14 februari 2018 door naar MuseumstichtingPersoneel@provincieantwerpen.be. Voor meer inlichtingen over de selectieprocedure, de verloning en de extralegale voordelen kan je terecht bij Martine Nieuwenhuysen, HR-consulent (email: MuseumstichtingPersoneel@provincieantwerpen.be). Voor meer inlichtingen over de functie zelf kan je terecht bij Ann Deckers, coördinator frontoffice, via ann.deckers@fomu.be. Selectiedata en –procedure  Na selectie vanuit CV weerhouden wij maximum 5 kandidaten.  De praktische proef vindt plaats op 21 februari 2018 in de voormiddag. De geslaagden worden in de namiddag uitgenodigd voor een gesprek.