Deeltijds Vast


Organisatie
Kunsthal Extra City
Extra City is een kunsthal die inspiratie vindt in de stad om verschillende visies over onze toekomst te verbeelden, door nieuwe verbindingen te stimuleren tussen hedendaagse (inter)nationale beeldende kunst, kunstenaars, onderzoekers en stadsbewoners.

Op 8 september 2017 heropende Kunsthal Extra City in Antwerpen de deuren na een grondige herpositionering. De Kunsthal kiest er nu expliciet voor om te bouwen aan een breder draagvlak voor actuele kunst en zich ook open te stellen voor een publiek zonder professionele kunstachtergrond. We werken thematisch en tonen kunst die zich laat inspireren vanuit actuele stedelijke thema's.
We brengen een prikkelend en heel divers programma van thematische groepstentoonstellingen en solopresentaties met (inter)nationale actuele beeldende kunst en een breed aanbod aan avondactiviteiten, met films, lezingen en vinnige debatten.
We zijn een open huis met grote aandacht voor dialoog en ontmoeting.

Functie
Je bent verantwoordelijk voor de volledige praktische organisatie en kwalitatieve uitwerking van de tentoonstellingen en het publiek programma.
In nauw overleg met de freelance curatoren en de kunstenaars organiseer je de tentoonstellingen en het publiek programma binnen een vooropgestelde termijn en budget. Je staat in voor het productieproces: van ontwerp tot en met de uitvoering, van de pre-productie tot en met de afbouw, voor de nazorg en al de administratie die erbij komt kijken. Je werkt nauw samen met de algemeen directeur binnen elk aspect van de productie van het artistiek programma.
Naast de productionele realisatie van het artistieke programmatie ben je verantwoordelijk voor het beheer van het gebouw.

Taakomschrijving
- Je bent verantwoordelijk voor het klaarmaken en onderhouden van de tentoonstellingsruimtes (ook tijdens de duur van de tentoonstelling)
- Je coördineert de productie van de tentoonstelling (en het publieke randprogramma) binnen vastgestelde budgetten
- Je vertaalt de artistieke visie van de kunstenaar(s) en curator in een concreet ontwerp en realistische planning, staat in voor de opmaak van het lastenboek, het aanvragen van offertes, het opmaken en afsluiten van contracten. Je hebt daarbij oog voor veiligheid, technische haalbaarheid, duurzaamheid, financiële haalbaarheid en timing.
- Je werkt samen met de curatoren, de betrokken kunstenaars en/of de algemeen directeur rond specifieke projectgerelateerde subsidie- en sponsorverwerving
- Je bent verantwoordelijk voor het aanvragen van bruiklenen uit kunstinstellingen, galerieën en collecties
- Je coördineert het transport, de verzekeringen en bij nieuwe creaties ook de productie van kunstwerken
- Je regelt de reizen en accommodatie van de kunstenaars
- Je stelt een planning op voor productie, opbouw en afbouw van tentoonstellingen en maakt een werkplanning op voor de benodigde externe medewerkers, bedrijven en organisaties. Je stuurt en begeleidt bij op- en afbouw een klein team van productiemedewerkers (intern en extern) en je werkt zelf ook mee op de werkvloer
- Je beheert de administratie van de tentoonstelingsproductie en het publieke randprogramma en zorgt voor een zorgvuldige digitale archivering ervan
- Je houdt de andere stafmedewerkers (algemeen directeur, communicatieverantwoordelijke, zakelijk medewerker) op de hoogte van het verloop van de productie
- Je coördineert de technische voorbereiding, opbouw- en afbouw van publieke activiteiten zoals lezingen en debatten, performances, screenings, …
- Je bent verantwoordelijk voor het beheer van het gebouw (algemeen onderhoud, alarmsysteem, verwarming, verlichting,…). Hierbij word je geassisteerd door de parttime technieker van Extra City.
Profiel
- Je staat voluit achter de nieuwe missie en visie van de kunsthal, en wil in een klein en enthousiast team mee bijdragen aan de realisatie van de doelstellingen. Als belangrijk aanspreekpunt van de instelling voor kunstenaars, partners en aannemers draag je de waarden en de missie van de organisatie mee uit.
- Je hebt een goede kennis van en grote interesse in actuele beeldende kunst en bent geïnteresseerd in wat er vandaag maatschappelijk leeft .
- Je hebt een diploma hoger onderwijs of gelijkwaardig op basis van ervaring
- Je hebt enkele jaren relevante ervaring in het coördineren van de opbouw van kunsttentoonstellingen (bij voorkeur in actuele kunst). Referenties op dat vlak zijn een pluspunt.
- Je hebt ervaring met het coördineren, opvolgen en budgetteren van tentoonstellings- en/of andere kunstprojecten en in het beheren van budgetten.
- Je kan creatief meedenken en verleent technisch advies aan de kunstenaars en curatoren, met aandacht voor het budgettaire kader.
- Je beschikt over technische vaardigheden en kwalificaties; je hebt technisch inzicht in plannen en ontwerpen en bent bereid om zelf de handen uit de mouwen te steken
- Je bewaakt met veel oog voor detail de kwaliteit van de tentoonstellingspresentatie
- Je bent een uitstekend organisator en planner. Je bent stipt en nauwkeurig in je administratie.
- Je bent een teamspeler en een vlotte communicator, zowel met interne als met externe contacten.
- Je garandeert een klantvriendelijke dienstverlening zowel aan kunstenaars, coproducenten, techniekers en aannemers als aan bezoekers.
- Je hebt ervaring in het aansturen van een klein team medewerkers
- Je ziet (samen met je collega's) toe op de veiligheid van de kunstenaars, gebruikers en bezoekers.
- Je zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel stellen je in staat om je werk goed te organiseren in functie van prioriteiten en deadlines.
- Je bent stressbestendig, kan om met grote tijdsdruk en weet prioriteiten te stellen.
- Je kan goed anticiperen op problemen en denkt oplossingsgericht.
- Je bent flexibel (variabel uurrooster).
- Je bent bereid tot occasioneel avond- of weekendwerk.
- Je spreekt en schrijft zeer vlot Nederlands en Engels.
Aanbod
- Een deeltijds contract van onbepaalde duur, 80%
- Een functie in een dynamische professionele kunstomgeving met gemotiveerde collega's, in een ambitieuze instelling die zich in 2016 heeft geherpositioneerd en zich de komende jaren graag opnieuw sterk op de kaart wil zetten
- Afwisselende functie-inhoud
- Flexibele werkuren
- Verloning volgens wettelijk barema PC329.01
- Maaltijdcheques, eindejaarspremie
- Mogelijkheid tot bijscholing
- Indiensttreding: zo snel mogelijk

Kunsthal Extra City maakt geen onderscheid tussen kandidaten op basis van gender, etniciteit, of beperking.
Solliciteren
Contactpersoon: adinda.van.geystelen@extracity.org
Reageren voor: 02/03/2018

Bezorg een motivatiebrief en CV aan Adinda Van Geystelen, via adinda.van.geystelen@extracity.org Stuur eventueel referenties mee van gerealiseerde projecten. Meer informatie op: www.extracity.org (nieuwe website is onder constructie, voor meer vragen kan je bij ons terecht)