Voltijds Vast


Organisatie
Licht voor de Wereld
Licht voor de Wereld is een groeiende Belgische ngo die, samen met lokale partners In Afrika, vermijdbare blindheid bestrijdt en de integratie van personen met een visuele beperking bevordert via inclusief onderwijs. We zijn op zoek naar een medewerker die het communicatie- en campagnedepartement versterkt. Hij of zij draagt via on- en offlinecommunicatie, en creatieve campagnes bij aan de het werven van fondsen ten voordele van onze programma’s in Afrika.
Functie
Je werkt samen met een tweetalig enthousiast team van vier medewerkers aan volgende taken:

Copywriting:
-Redactie en publicatie van fondsenwervende brieven/mailings voor potentiële en trouwe schenkers.
- De informatie over onze projecten vertalen naar verschillende doelgroepen (senioren, bedrijfsleiders, journalisten, artsen…) en verschillende kanalen.

(Digitale) marketing
- Bijdragen aan de ontwikkeling en systematisch opvolgen van een planning voor (digitale) marketingacties:
- Content genereren op onze verschillende sociale mediakanalen
- Via community management de kanalen onderhouden en content bijsturen
op basis van resultaten
- Evoluties van de communicatieplatformen volgen en voorstellen doen om hierop in te spelen
-Digitale B2B en B2C campagnes opzetten in Google Adwords, Facebook, Twitter…
- Bijdragen aan uitbouw, technische opvolging en onderhoud van specifieke digitale fundraising- en loyaliteitskanalen (website, fondsenwervend platform,…).
- Bijdragen aan uitbouw, toepassen en consequent opvolgen van noodzakelijke meet- en evaluatie-instrumenten in functie van de gedefinieerde doelstellingen en voor rapportering.

PR
- Uitdenken en uitvoeren van creatieve campagnes.
- Licht voor de Wereld vertegenwoordigen op verschillende evenementen.
- Aanwezigheid verzekeren in de media door het verder uitbouwen van persrelaties en het verspreiden van persberichten en -dossiers.
Profiel
Functievereisten:
- Je bezit minimaal een bachelor in communicatie of marketing met specifieke digitale competenties of gelijkwaardig door ervaring.
- Je hebt een vlotte pen en feilloze spelling.
- Je kan ervaring aantonen met het schrijven van content voor sociale mediakanalen (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram).
- Je weet welke content past bij welke doelgroep en kan een juist communicatiekanaal kiezen om deze doelgroep te bereiken.
- Je hebt kennis van SEO, Google adwords, Twitter en Facebook ads, SEA…
- Je kan strakke deadlines naleven en bent stressbestendig.
- Moedertaal Nederlands met actieve kennis van Frans en Engels (geschreven en gesproken). Kennis van Duits is een meerwaarde.
- Je neemt initiatief en functioneert zowel autonoom als in team.
- Volgende vaardigheden zijn onontbeerlijk: nauwkeurigheid, resultaatgerichte aanpak, sterk analytisch vermogen, creativiteit en flexibiliteit.
- Kennis van WordPress, Photoshop en videomontage is een belangrijke meerwaarde.
- Je hebt affiniteit met ontwikkelingssamenwerking en/of de non-profitsector.
- Je kan je vinden in de waarden van Licht voor de Wereld: integriteit, betrokkenheid, daadkracht, professionaliteit en focus en mededogen.
Aanbod
- Een stabiele functie in een groeiende internationale ngo
- Een aangename werkomgeving en een enthousiast team collega’s
- Een aantrekkelijk en competitief salaris in functie van je ervaring
- Maaltijdcheques en groepsverzekering
- Opleidingsmogelijkheden
- Flexibel gebruik van een poolwagen voor professionele verplaatsingen
- Flexibel uurrooster
Solliciteren
Contactpersoon: Anniek Geerkens
Reageren voor: 31/01/2018

Interesse? Stuur tegen 31 januari 2018 je CV en motivatiebrief naar job@lightfortheworld.be met referentie ‘Communicatiemedewerker’. Voor vragen over de vacature kan je contact opnemen met Anniek Geerkens, verantwoordelijke communicatie en campagnes: anniek.geerkens@lightfortheworld.be of 02/412.08.06