Voltijds Vast


Organisatie
Oxfam-Wereldwinkels Antwerpen
Oxfam-Wereldwinkels vzw wil rechtvaardige regels voor de internationale handel. Want eerlijke handel geeft producenten in het Zuiden sterke eigen benen en draagt op die manier bij tot duurzame ontwikkeling. We maken mensen bewust van het onrecht in de wereldhandel via publiekscampagnes, acties met jongeren en scholen, en door te gaan praten met politici en bedrijven.
En natuurlijk door onze 235 Oxfam-Wereldwinkels, speciaalzaken voor eerlijke handel. Met het brede assortiment kwaliteitsproducten van ons huismerk Oxfam Fair Trade tonen we hoe het anders kan.
Achtduizend vrijwilligers verspreiden ons verhaal. Ze bemannen de Oxfam-Wereldwinkels, smeden banden met andere organisaties en laten mensen ontdekken wat eerlijke handel betekent. De vzw Oxfam-Wereldwinkel Antwerpen (OWWA) doet dit op lokaal niveau, met enkele beroepskrachten en een 200-tal vrijwilligers, verspreid over 5 Antwerpse wereldwinkels (Antwerpen-Centrum, Antwerpen-Linkeroever, Kapellen, Kruibeke en Wijnegem) en een grootverbruik centrale.
OWWA gebruikt de nationale Oxfam-Wereldwinkels als hoofdleverancier.
Functie
 Je neemt de dagelijkse leiding op van het team en bouwt samen met de medewerkers, vrijwilligers en personeel, Oxfam-Wereldwinkel Antwerpen vzw uit tot een eigentijdse en efficiënte organisatie die eerlijke handel als maatschappelijk relevant laat ervaren.
 Je realiseert een efficiënt management, delegeert en coördineert de verschillende taken binnen de vzw en vervult een brugfunctie tussen raad van bestuur en de medewerkers (vrijwilliger of beroepskracht).
 Je creëert een sterk 'wij-gevoel' en werkt met de lokale medewerkers en het nationale FIT-team aan de toekomst van Oxfam-Wereldwinkels. Je zorgt samen met de medewerkers voor de realisatie van zowel korte- als langetermijndoelstellingen door een kwaliteitsvolle en performante werking van de organisatie die de moderne hulpmiddelen gebruikt.
 Je beheert de samenwerkingsverbanden die bijdragen tot een doeltreffende werking van de organisatie.
 Je behoudt het overzicht van de operationele werking en bewaakt mee het logistieke proces.
 Je bereidt de besprekingen van de raad van bestuur voor en zorgt voor de uitvoering en opvolging van de beslissingen.
 Je zorgt ervoor dat de beschikbare financiële middelen optimaal worden besteed en dat de financiële toekomst van de organisatie zo goed mogelijk bewaakt wordt.
 Je staat in voor de projectmatige introductie en implementatie van nieuwe evoluties en mogelijkheden in de opdrachten en de werking van de organisatie. (Nationaal FIT-project en eigen projecten).
Profiel
 Je onderschrijft de missie van Oxfam-Wereldwinkels. Je hebt een forse dosis ondernemerschap. Je weet mensen te sensibiliseren en te overtuigen van de meerwaarde van eerlijke handel.
 Je bent communicatief zodat je zowel intern als extern boodschappen op een heldere manier kunt vertolken.
 Als algemene leiding ben je betrokken bij het plannen, organiseren, delegeren en opvolgen van taken en doelen. (Je hebt de eindverantwoordelijkheid.)
 Je hebt inzicht in de logistieke processen. (Bestellingen klanten, voorraadbeheer, aankoop bestellingen, leveringen en leveringsnota's, facturatie en betalingen)
 Je kan een jaarrekening en een balans lezen en interpreteren.
 Je kan vlot overweg met Word, Excel, PowerPoint, Outlook. Je weet mail en digitale communicatie te gebruiken.
 Je kan abstraheren en zelfstandig werken.
Aanbod
 Een sleutelfunctie vervullen in een maatschappelijk relevante organisatie.
 De kans krijgen om de organisatie verder uit te bouwen en om je talenten waar te maken in een uitdagende omgeving.
 Voltijds, Verloning op ngo-niveau (salaris volgens barema PC 329.01 niveau B1b)
 Standplaats: OwwA, Minderbroedersrui 33, 2000 Antwerpen.
 Vergoeding woon/werkverkeer
 Onmiddellijke indiensttreding
Solliciteren
Contactpersoon: Karin Pockelé
Reageren voor: 11/01/2018

 Stuur je motivatiebrief en CV via e-mail naar oxfam.wereldwinkel@owwa.be voor 10 januari.  Voor bijkomende vragen contacteer je Karin Pockelé, op het nummer 0478 02 51 09, dagelijks tussen 14-16u.