Voltijds Vast


Organisatie
AFS Interculturele Programma's vzw
AFS Interculturele Programma’s vzw maakt deel uit van een wereldwijd netwerk dat jongeren en gezinnen via interculturele leerervaringen een open blik op een multiculturele en geglobaliseerde wereld biedt. AFS is een vrijwilligersorganisatie die hiertoe internationale uitwisselingen organiseert voor jongeren en jongvolwassenen en zich inzet om samen met actieve vrijwilligers en onderwijsinstellingen ook in Vlaanderen bij te dragen aan een respectvolle en rechtvaardige samenleving. In Vlaanderen zetten meer dan 800 vrijwilligers (ondersteund door een professionele staf van 16 mensen) zich in om dit doel te bereiken.

AFS draagt gelijke kansen en diversiteit hoog in het vaandel. Competenties van mensen zijn doorslaggevend, ongeacht geslacht, afkomst of handicap.
Functie
Hij/zij is verantwoordelijk voor de implementatie en opvolging van CRM binnen AFS. Dit betekent dat hij/zij verantwoordelijk is voor de conversie van ‘lead’ naar ‘deelnemer’ (tot deze vertrekt). Hij/zij is op deze wijze eigenaar van de digitale ‘customer journey’ (Salesforce), het verwerken en opvolgen van promocampagnes en het begeleiden van individuele (potentiële) klanten.

Hij/zij is gedurende het hele traject het eerste aanspreekpunt voor (potentiële) klanten en verzorgt het telefonisch onthaal van de organisatie.

Daarnaast helpt hij/zij klanten bij hun keuze (informeren en oriënteren) en zorgt zo voor het gepaste programma voor elk klantenprofiel. Hiervoor werkt hij/zij nauw samen met het hele communicatie- en marketingteam van AFS alsook met het team dat instaat voor de creatie, innovatie en concrete realisatie van ons programmaportfolio.

Hij/zij geeft relevante info uit Salesforce door aan de betrokken collega’s van het marketing- en programmateam. Op basis van de statistische informatie uit het CRM-systeem stuurt hij/zij de betrokken collega’s functioneel aan met als doel een optimale marketingstrategie en een aangepast programma-aanbod. Zo is hij/zij de link tussen promo en verkoop enerzijds en programmacreatie en portfolio-uitbouw anderzijds.

Hij/zij grijpt elke kans om te werken aan de naambekendheid en visibiliteit van AFS. Hij/zij weet welke kanalen (on- en offline) te gebruiken om een zo groot mogelijk publiek te bereiken met onze missie en ons aanbod. Hij/zij ondersteunt de digitale campagnes van AFS.
Profiel
Diploma: Minimaal een bachelordiploma bij voorkeur in communicatie, marketing, verkoop, journalistiek, public relations of een aanverwant domein.

Kennis en vaardigheden:
- Ervaring met marketing en sales, een goede verkoper;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Je bent klantvriendelijk, overtuigend en wervend;
- Goede actieve en analytische luisteraar;
- Bekwaam om complexe concepten in eenvoudige taal uit te leggen;
- Professioneel en overtuigend in telefonisch contact;
- Ervaring met CRM en SEO;
- Kennis van Generatie Z;
- Sterk in alle Officetoepassingen;
- Kennis van en ervaring met sociale media;
- Goede kennis van de Engelse taal;
- Je bent een sterke communicator en houdt van contacten op alle niveaus, je beschikt over een sterke persoonlijkheid en weet mensen te overtuigen in multifunctionele teams;
- Je bent stipt, ordelijk en gestructureerd;
- Als proactieve analist volg je resultaten op, stel je correctieve acties voor en weet je prioriteiten te stellen.

Strekt tot aanbeveling:
- Ervaring met Salesforce;
- Ervaring in het verkopen binnen een not-for-profit context en/of binnen de jongerenmarkt (doelpubliek prioritair 15 tot 30 jaar);
- Ervaring in marketing & sales in een missiegedreven context;
- Ervaring in het verzorgen van een telefonisch onthaal;
- Kennis van organisaties en instellingen die zich op internationalisering, intercultureel onderwijs, educatie en vrijwilligerswerk richten;
- Ervaring in het werken voor een vrijwilligersorganisatie of het aansturen van vrijwilligers.

Wij zoeken een sociaal vaardige doorzetter die zowel autonoom als in groep vlot werkt, die zelfredzaam en probleemoplossend is en een gezonde dosis ondernemingszin heeft. Om ons communicatie- en marketingteam te versterken zoeken we een stijlvolle, geloofwaardige verkoper die gestructureerd en analytisch werkt en nauwgezet met deadlines omgaat. We zoeken iemand met sterke communicatieve, sociale en organisatorische vaardigheden, iemand die statistische gegevens kan interpreteren en kan omzetten in concrete plannen.

Deze job bevat sporadisch avond- en weekendwerk.
Aanbod
Een zeer gevarieerde job (80%) in een enthousiaste omgeving.
De kans om in een internationale context met ervaren experts enkele boeiende projecten van aan de start mee uit te werken.
Een rijke leeromgeving met veel kans tot eigen initiatief en verantwoordelijkheid.
Een centraal gelegen werkplaats vlakbij het centraal station in Mechelen.
Een flexibele arbeidsduurregeling (glijtijden) en een rechtvaardige regeling inzake vakantie en overuren.
Verloning volgens barema A1 paritair comité 329 met verschillende extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering en pensioensparen.
Solliciteren
Contactpersoon: krista.norga@afs.org
Reageren voor: 13/03/2018

Stuur je cv en motivatiebrief digitaal ter attentie van Caroline Steyaert op krista.norga@afs.org ten laatste op maandag 12 maart 2018. Weerhouden kandidaten worden uiterlijk op vrijdag 16 maart 2018 uitgenodigd voor een selectieproef in de week van 26 maart 2018.